De camperreizen van joop en willie freie uit nijverdal

 

 

 

 

 

 

"Disclaimer" Aan de inhoud van de pagina's op deze website kunnen geen rechten worden ontleend. Ik ben niet aansprakelijk voor de gevolgen van activiteiten die worden ondernomen op basis van mijn website.
Waar ben ik nu? Binnen deze site bevindt u zich op pagina: Juni 2010
Voor de laatste wijzigingen klik op Vernieuwen (F5).

Op deze pagina is het mogelijk om zelf iets te zoeken, door in het witte kadertje een woord in te toetsen en op "ZOEK" te drukken. Als u nog eens op "ZOEK" drukt, wordt er gezocht naar hetzelfde woord, maar dan elders op deze pagina.


Welke andere reis wilt u zien?

Kies een ander jaar.


Juni: Noorwegen.
Hoogvlaktes en fjorden.

Alleen de foto's van deze reis bekijken?  Klik hier.

INTRO. Dit keer een reis met de "luxe" auto, dus geen camperreis.
Om een aantal redenen hebben we eind 2010 de camper verkocht en gaan onze toekomstige reizen maken met de "gewone" auto. Dus geen info meer over overnachtingsplekken of campings. We overnachten nu in hotelletjes, b&b's, blokhutten of huisjes. We zien wel.
We hopen echter dat veel mensen toch iets aan onze reisverslagen hebben. In voorbereiding op hun eigen reis of gewoon uit interesse.

Zondag 26 juni 2011. Nijverdal » Husum - 475 km.
23º.
De binnenhaven van Husum We hebben een bootovertocht geboekt voor a.s. dinsdag, maar rijden vandaag al weg. Lekker rustig op de Duitse autobanen en ik wil niet graag erg veel kilometers per dag maken. Vandaar dat we dus op zondag al vertrekken.
Het weer ziet er goed uit. Nog half bewolkt, maar de bewolking wordt in de loop van deze dag alleen maar minder. Om 9.30 uur vertrekken we van huis en rijden via de A1 naar Osnabrück. Daar buigen we af naar Bremen en Hamburg. Bij Hamburg kunnen we gelukkig redelijk goed doorrijden bij en door de Elbetunnel, maar vanaf de andere kant (het noorden) staat het verkeer muurvast.....een file van vele kilometers. Hopelijk beleven we dat niet op de terugweg.
Net voorbij Hamburg verlaten deze snelweg en volgen de snelweg 23 richting Itzehoe en Dithmarschen. Net voorbij deze laatste plaats eindigt de snelweg en gaat deze over in een gewone provinciale weg: de 5. Hier hebben we om half 3 op een parkeerplaats de auto neergezet en onze tuinstoelen (hadden we meegenomen) uit gezet om even van de warme zon te genieten.
Om 4 uur kwamen we aan in Husum, een heel leuk visserplaatsje aan de kust van de Duitse Waddenzee. Nadat we de overnachting hadden geregeld hebben we maar eens een terras (één van de vele) opgezocht om te genieten van het mooie weer en een glaasje lekkers. Daarna wat eten in de mooie avondzon.

Maandag 27 juni 2011. Husum » Brønderslev - 374 km.
25º. Mooie zonnige en warme dag.
Om 9.30 uur tanken we nog even verlaten we Husum. Via de 200 rijden we naar de snelweg 7 bij Flensburg. Daar gaan we de duits-deense grens over. Van 11.30 tot 13.00 uur hebben we een stop gemaakt in Kolding, waar we wat rondgewandeld hebben en koffie hebben gedronken. Daarna rijden we door een mooi, glooiend landschap naar het noorden. Via Aarhus en Aalborg komen we om 16.15 uur in Brønderslev aan. Het is nog steeds mooi weer, wandelen het stadje even door, pakken een ijsje en gaan 's avonds eten in het park. Jammer dat daar alle rododendrons al zijn uitgebloeid, maar het is een mooi park om te wandelen.

Dinsdag 28 juni 2011. Brønderslev » Larvik - 236 km.
23º. Weer een mooi zonnige dag.
Klaar voor de overtocht naar Noorwegen Vandaag gaan we met de boot over van Denemarken naar Noorwegen. Maar eerst moeten we natuurlijk naar Hirtshals, want van daaruit vertrekken de "Color Line"-schepen naar Kristiansand in Noorwegen.
Van Brønderslev naar Hirtshals is 41 km en met een half uurtje (om half 10) staan we op de immense opstelplaats voor de ferry. Nadat we de auto in de opgegeven rij hebben geparkeerd wandelen we nog even Hirtshals in. We vinden vast nog wel een plekje voor een bak koffie-in-de-zon. Vanaf half 12 is het inschepen en om 12.15 uur vertrekt de boot richting Noorwegen, waar we om half 4 aankomen in de haven van Kristiansand. Aan boord hebben we genoten van de zon, de wind en de ruimte van de zee.
Na het ontschepen pakken we de E18 richting Oslo. Gedurende ca. 60 km is dit een 4-baans snelweg, daarna gaat het over in een 2-baans weg. Dat schiet natuurlijk niet echt op. Maar er wordt aan een complete snelwegverbinding naar Oslo gewerkt, want tot Larvik is het wisselend een 2-baans en 4-baans weg. Om half 8 hebben we een overnachting geregeld en wandelen daarna naar het water, waar we op het (bomvolle) terras van "Pakkhuset" genieten van een drankje en een prachtige avondzon.

Woensdag 29 juni 2011. Larvik » Fefor/Vinstra - 415 km.
23º. De dag begint zonnig, maar hoe verder we Noorwegen inrijden hoe meer bewolking er komt. Om 9.30 uur verlaten we Larvik en rijden via Oslo naar Hamar en Lillehammer. Op ons overnachtingsadres hadden we even water gekookt en in een thermoskan gedaan. Dus om half 12 is het tijd om de auto aan de kant te zetten en de stoeltjes naar buiten te halen en van een bakkie koffie genieten. Nu is er nog zon. En we hebben Oslo net achter ons gelaten.
Vanaf hier zullen we de verdere reis door Noorwegen bijna geen 4-baans wegen meer tegen komen. Over het traject Kristiansand-Oslo -met grote delen autosnelweg- hebben we een gemiddelde snelheid van 76 km/uur kunnen bereiken. De rest van de vakantie zal blijken dat ons gemiddelde snelheid niet hoger uit zal komen dan ca. 63 km/uur. Dus voor het reizen door Noorwegen moet je rust, tijd en geduld hebben. Maar er is ook zo veel te zien.
Ringebu staafkerk Na een half uur rijden we verder via Hamar en Lillehammer. Rond half 4 komen we in Ringbu, waar we de staafkerk even bekijken. Dit is één van de mooiste staafkerken van Noorwegen. Een staafkerk (stavkirke) is een geheel uit hout opgetrokken kerkgebouw. De bouwvorm is typisch vroeg-scandinavisch.
Het is nog een half uurtje rijden naar Vinstra, waar we doorgaande weg verlaten en rijden dan nog 10 km de verlaten wereld in. Aan een mooi meertje ligt Fefor. Hier zullen we de komende 2 nachten slapen en de omgeving gaan verkennen.

Donderdag 30 juni 2011. Fefor/Vinstra.
17º. Het is echt Noors weer: bewolkt en een stuk frisser. Vandaag willen we de beroemde Peer Gyntweg rijden. Deze -grotendeels onverharde- weg is ca. 60 km en voert door een wild en woest landschap. Voordat we aan de werkelijke weg beginnen rijden we eerst naar Fagerli. Dat bestaat uit hier en daar een boerderijtje in de woestenij met loslopende schapen.
Rust aan de Peer Gyntweg De weg eindigt dan ook bij een boerderij en we kunnen niets anders doen dan de auto keren en terug rijden naar de "bewoonde wereld". Het gebied is de verlatenheid zelve, maar heeft toch ook iets mystieks en boeiends. Terug in de buurt van Fefor pakken we dan uiteindelijk de Peer Gyntveien op richting Gålå en uiteindelijk naar Skeikampen.
Vanaf nu breekt de zon wat meer door en wordt het allemaal wat vriendelijker. Via de 255 (Vestringsvegen) rijden we langs het meer Espedalsvatnet en Skålbu naar Vinstra en vandaar weer naar Fefor. We hebben vandaag veel van de uitgestrektheid en verlatenheid van het Noorse landschap gezien en komen na 185 km weer op onze overnachtingsplek aan. Terwijl Willie daar heerlijk van de middagzon geniet ga ik nog even met het fototoestel op stap in de omgeving.

Vrijdag 1 juli 2011. Fefor/Vinstra » Oppdal - 169 km.
13º. De temperatuur blijft vandaag aan lage kant. En het blijft de hele dag miezerig. We beleven vandaag dan ook weinig, want het is geen weer om buiten te zijn. Om 9.15 uur vertrekken we uit Fefor en rijden via de E6 naar het noorden. De weg loopt door een uitgestrekt, verlaten en woest landschap. Dat klopt ook wel want we rijden aan de rand van het Rondane nationaal park. Het is niet denkbeeldig dat wanneer deze doorgaande weg even verlaat je elanden en muskusossen tegen komt. Maar ook deze dieren komen met dit slechte weer niet tevoorschijn. Na 87 km komen we om 10.45 uur aan in Dombås. Een echte toeristenplaats....een grote parkeerplaats voor bussen en auto's. Verder een ruime sortering souvenirs en mogelijkheid om even een bak koffie te pakken. Dat laatste doen we wel even. Dombås ligt economisch gezien gunstig. Het ligt op een kruispunt van 2 belangrijke en touristische wegen: de E6, die naar Trondheim en verder noordwaarts gaat en de E-136, die naar het fjordengebied (Ålesund en Bergen) leidt.
Om kwart voor 12 rijden we uit Dombås weg en vervolgen de E6 naar Oppdal. Daar komen we tegen 2 uur aan. Verder hebben we -met dank aan het slechte weer- weinig buiten ondernomen.

Zaterdag 2 juli 2011. Oppdal » Hell/Trondheim - 153 km.
18º. Vandaag is het gelukkig iets beter. We zien het zonnetje regelmatig en het blijft droog. Hoe noordelijker we komen hoe lichter het 's avonds/'s nachts blijft. Echt donker wordt het volgens ons niet meer. Dat is toch wel een vreemde gewaarwording. Maar we hebben vannacht prima geslapen en staan pas na half 9 op (voor ons is dat al laat).
Kathedraal van Trondheim We vertrekken om 10 uur en reizen verder naar het noorden. Om 12 uur komen we aan in Trondheim na 120 km. Onze overnachtingsplek is dit maal in Hell, dat weer ruim 30 km noordelijker ligt. Maar we gaan eerst eens de stad Trondheim bekijken. We kunnen de auto dicht bij de beroemde en grote kathedraal: Nidaros. Deze domkerk stamt uit 1152 en is de belangrijkste kerk van Noorwegen. De meeste koningen werden in deze kathedraal gekroond. Sinds de reformatie is de kathedraal een Lutherse kerk geworden. Voor 60 Noorse kronen kun je de kerk bezoeken. Jammer dat het binnen zo donker was. Hij is aan de buitenzijde mooier dan binnen. Dus dan maar naar buiten en op het nabij gelegen terras een bakkie koffie met een broodje. Daarna een wandeling (3-4 km) langs het water en door mooie straatjes. Weer even langs de auto om nog een paar kronen in de parkeermeter te gooien en dan doorlopen naar het centrum. Daar zijn we toevallig getuige van een huwelijksvoltrekking in een kerkje. Dat wil zeggen: we waren niet binnen, maar buiten stonden veel gasten in Noorse klederdracht te wachten op het bruidspaar. Trondheim: een mooie stad en een gezellig centrum. Kleurrijke huizen aan het water in Trondheim
Tegen een uur of vier weer terug naar de auto en nog even de laatste 30 km naar Hell om de overnachting te regelen. Daar komen we tegen kwart voor 5 aan en de zon schijnt lekker. Dus al met al toch nog een mooie dag. 's Avonds zien we om 11 uur de zon nog steeds boven de horizon staan....ongelooflijk. Als ik 's nachts rond een uur of 3 even uit bed ben, zie ik dat het buiten gewoon licht is. Een vreemde gewaarwording.

Zondag 3 juli 2011. Hell/Trondheim » Ålesund - 378 km.
18º. Het is zwaar bewolkt, maar gelukkig wel droog. Na het ontbijt rijden we om half 10 weg uit Hell en gaan over de E-39 via Trondheim in de richting van Kristiansund. Tegen 12 uur en na 170 km komen we bij Halsa en na een half uurtje wachten kunnen we aan boord van de veerboot, die ons naar de overzijde van het Halsafjord vaart.
Altaltische Kustweg tussen Kristiansand en Ålesund Als we 35 km verder in Kristiansund aan komen begint het weer iets te regenen. We eten ons broodje met een bak koffie en rijden nog even door Kristiansund, maar het weer is te slecht om even rond te wandelen. En daarbij komt dat we vandaag toch een kleine 400 km moeten afleggen; en dat met een gemiddelde snelheid van 60 km/uur. Dan ben je even onderweg. Voorbij Kristiansund nemen we de R-64; dat is de "Atlantische kustroute" (Atlanterhavsveien). Maar voordat we daar zijn duiken we eerst de "Atlantiktunnelen" in, die onder de Bremsnesfjord door loopt. Daarna rijden we de mooie Atlantische kustroute.
Bij Molde rijden we om kwart over 4 aan boord van een ferry, die ons in ruim een half uur het Moldefjord over vaart naar Vestnes. Daar vervolgen we onze route naar Ålesund, waar we om 18.00 uur aan komen. Na een heerlijke maaltijd wandelen we de stad in. Jammer dat het weer wat tegen zit, maar morgenochtend hebben we ook nog wel even tijd om wat meer van het stadje te zien. Dus hopelijk is het weer dan wat beter.

Maandag 4 juli 2011. Ålesund » Stranda - 189 km.
19º. Het weer is gelukkig iets beter. Halfbewolkt en droog. De kortste en snelste route is ongeveer 60 km, maar we kiezen voor een omweg, want we willen via de Trollstigenweg. Dat betekent dat we vanmorgen eerst Ålesund gaan bekijken.
Trollstigenroute Om kwart over 12 verlaten we Ålesund en rijden o.a. een mooie weg langs het Romsdalfjord naar Andalsnes. Vandaar gaan we naar de R-63, die door het Romsdalgebied loopt. Een onderdeel van deze weg is de Trollstigvegen (trollenladder). Een prachtige weg met veel haarspeldbochten en mooie uitzichten. Een hele mooie route!
We rijden door tot Liabygda aan het Storfjord - een deel van het Geirangerfjord. Daar nemen we de ferry naar Stranda. Daar staan we 10 minuten later, om kwart voor 6, op de kade en zoeken ons overnachtingsadres op.

Dinsdag 5 juli 2011. Geiranger.
20º. De dag begint wat bewolkt maar in de loop van de ochtend breekt de zon steeds meer door. Om half 10 vertrekken we naar Hellesylt aan het Geirangerfjord, waar we een half uurtje later aankomen. We willen met de auto naar Geiranger en stellen ons op in de rij voor de boot, die ons door het Geirangerfjord zal varen. Om 11 uur is het zover. We varen een uur lang door het fjord, o.a. langs de waterval "Zeven Zusters". Een mooie vaartocht. Voor Geiranger liggen 2 grote cruiseschepen afgemeerd. We blijven nog een uurtje in Geiranger: "apies kijken" en likken aan een ijsje.
Uitzicht op het Geirangerfjord Tegen 1 uur rijden we de berg op in de richting van Dalsnibba. Onderweg (o.a. bij Flydalsjuvet) heb je geweldig uitzicht op het Geirangerfjord, dat voor ons steeds dieper in een dal komt te liggen. Na 60 km en een uurtje slingeren en draaien over een smalle bergweg komen we aan op Dalsnibba op 1450 meter hoogte. Hier groeit weinig meer. Wel ligt er nog sneeuw en het uitzicht is schitterend over de toppen van de Noorse bergen. En heel ver weg in de diepte zien we nog een klein plasje water: het Geirangerfjord.
Om kwart over 3 verlaten we de parkeerplaats van Dalsnibba en rijden weer bergafwaarts terug naar Geiranger. Van daar volgen we de R-63 alweer via haarspeldbochten omhoog. Ook vanaf hier heb je een mooi uitzicht op het Geirangerfjord. Als we langs het Eidsvatnet-meer komen maken we even een stop en genieten in de ligstoelen van de middagzon. Na een uurtje rijden we door naar Eidsdal, waar we om half 6 de ferry over het Storfjord naar Linge nemen. Dan volgt nog een stuk weg met veel tunnels naar Liabygda, waar we de ferry naar Stranda nemen. Om kwart voor 7 zijn we weer "thuis" na een mooie dag.

Woensdag 6 juli 2011. Stranda » Kinsarvik - 426 km.
22º. Prima temperatuur en veel zon. 's Middags neemt de bewolking wat meer toe, maar de temperatuur blijft prima. Het wordt een lange dag.....veel kilometers.
Diepste meer van Europa: Hornindalsmeer Om kwart over 9 verlaten we Stranda en na 55 km komen we in Grodås. Dit aardige plaatsje ligt aan het diepste meer van Europa: het Hornindalsvatnet van 514 meter diep. En het is tijd voor koffie, dus even pauze. Even later rijden we langs het Innvikfjord naar Stryn, Loen en Olden naar Ullvik. We hebben er 127 km op zitten en nemen een lunchpauze. Om half 1 rijden we door over de 60 en E-39 naar Skei. Van daar rijden we langs het Jølstravatnet-meer richting Forde. Nu nog door naar Dragsvik aan het Sognefjord. Onderweg stoppen we even bij de Likholefossen om van de natuur te genieten. Het is ca. 14.30 uur. Na een half uurtje rijden we door naar Dragsvik. Daar gaan we om kwart over 4 met de ferry over naar Vangnes. Dan is het nog zo'n 120 km naar Kvandall. Maar als we daar om kwart voor 7 aankomen, blijkt dat we ca. 2 uur moeten wachten voor we de boot naar Kinsarvik kunnen nemen. Het advies van een vriendelijke Noor is om even door te rijden naar Bruravik - 7 km terug en dan nog een tunnel van 10 km - en daar de boot te nemen naar Brimsnes. Zo gezegd, zo gedaan. Om kwart voor 8 zitten we op de ferry, die ons naar Brimsnes brengt. Dan is het nog een 15 km naar Kinsarvik. Als we daar aan komen is het inmiddels kwart over 8 en kunnen we zo aanschuiven voor het buffet. We overnachten hier 2 nachten in een Best Western hotel, waar zoals de volgende dag blijkt, een Nederlandse eigenaar op zit. Hij is getrouwd met een Noorse en van oorsprong komt hij uit een dorp dat op slechts 15 km van ons woonhuis ligt. Dat schept weer een band.

Donderdag 7 juli 2011. Eidfjord en Vøringfossen.
22º. De dag begint bewolkt, maar later wordt het zonnig. Tegen half 11 rijden we naar Eidfjord, een aardig plaatsje op 29 km afstand van Kinsarvik. Even wat rondgewandeld en koffie gedronken. Daar doorgereden via Eidfjord Øvre naar de Vøringfossen, een waterval dat op de hoogvlakte van de Hardangervidda ligt. Daar kijken en lopen we een uurtje rond om daarna door te rijden verder het gebied van de hoogvlakte in. Na een half uur rijden keren we weer om, omdat we van hieruit eigenlijk niet goed terug kunnen naar Kinsarvik. Om 4 uur 's middags en na 140 km zijn we weer "thuis". Even rusten in het zonnetje met wat leeswerk. Ook lekker na al dat gejakker.

Vrijdag 8 juli 2011. Flåm.
20º. Vandaag is het weer andersom. Het begint zonnig, maar laat in de middag neemt de bewolking toe en is er iets gespetter.
Treintje van Flam Het is de bedoeling dat we vandaag een bezoek brengen aan de trein van Flåm. Om kwart voor 10 vertrekken we naar Brimsnes, waar we de veerboot nemen naar Bruvavik. Na 145 km en om kwart voor 1 staan we op een parkeerplaats in Flåm.
We kijken daar eerst eens even wat rond en kopen dan een treinkaartje voor een retour naar Myrdal. We kunnen met de trein van 13.30 uur naar boven. In ruim een uur stijg je dan 865 meter. Onderweg wordt bij een paar kleine stationnetjes gestopt en bij de waterval Kjosfossen is er gelegenheid om even uit te stappen voor wat foto's. Natuurlijk kun je onderweg ook schitterende foto's maken vanuit de trein (als je tenminste niet door een tunnel rijdt). Je kunt als je dat leuk vindt ook op de terugweg b.v. bij een stationnetje uit stappen en via een mooie wandelroute weer terug lopen naar Flåm. De totale afstand van Flåm naar Myrdal is ca. 22 km. Om 5 uur nemen we weer de auto naar "huis", waar we zo rond 19.30 uur weer aan komen.
Snel even opfrissen, wat eten en niet zo laat naar bed. Het was al met al toch een vermoeiende dag.

Zaterdag 9 juli 2011. Kinsarvik » Hovden - 170 km.
17º. Als we om kwart voor 10 uit Kinsarvik vertrekken is het halfbewolkt, maar later die dag zal de bewolking toe nemen en valt er ook af en toe een regenbuitje. Het begin is echter prachtig: een mooie weg langs het Sørfjord naar Odda.
Odda Een kilometer of 15 voorbij Odda zien mist op de weg. Even later merken we dat het geen mist is, maar de waternevel van de Latefos-waterval. We parkeren de auto even op een parkeerplaatsje langs de weg om wat foto's te maken (net als al die andere mensen). Als we na een half uurtje terug lopen naar de auto zien we dat een Duitse camper naast ons probeert te parkeren. De beste man draait echter te snel in en neemt een stuk van onze achterbumper mee. Baaaaalen !!!! Gelukkig zijn we zelf ter plekke en regelen met de bestuurder van de camper het één en ander. Later in Nederland wordt alles keurig opgelost: nieuwe bumper, iets spuitwerk en de verzekering betaalt.
Om 1 uur zijn we in Røldal en maken even een pauze. Ik zorg even voor een bak koffie en broodjes hebben we bij ons. Na de lunch door naar het einddoel van vandaag: Hovden in het Setesdal. Hoewel een dal?? Hier wordt 's winters flink geskied. Het is dan een echte wintersportplaats. Om half 3 zijn we op de plek van bestemming. En inmiddels is het toch weer wat gaan regenen. Dit maakt alles wel erg mistroostig. We hebben het gevoel dat we hier zo ongeveer aan het eind van de wereld zitten. Maar wel een mooi natuurgebied, dus jammer van dat weer. Hopelijk wordt het morgen beter, zodat we wat meer van de omgeving kunnen zien. We blijven hier uiteindelijk 2 nachten.

Zondag 10 juli 2011. Hovden.
13º. Deze zondag doet zijn naam geen eer aan, want het regent. En dat zal het de hele dag ook blijven doen met af en toe een moment dat het even droog is. 's Morgens maken we van zo'n droog moment even gebruik om de benen te strekken. We wandelen langs het snelstromende water van het riviertje dat vlak langs onze deur loopt. In het "centrum" van het dorp drinken we een koppie koffie en wandelen dan door de miezerige regen weer naar "huis". Daar vermaken we ons met lezen en puzzelen.
's Middags rijden we nog even weg om toch nog iets van de omgeving te zien. Door de regen heen zien we een woest en verlaten landschap. Dit is wel een beetje het beeld dat we thuis altijd hadden van Noorwegen, maar dat is natuurlijk niet eerlijk. We hebben ook mooie zonnige dagen gekend.

Maandag 11 juli 2011. Hovden » Oslo - 296 km.
17º. Als we rond half 9 wegrijden uit Hovden is het zwaar bewolkt, maar droog.
Staafkerk in Heddal Het weer lijkt iets beter te gaan worden. Als we echter na 170 km bij de staafkerk van Heddal aankomen begint het weer flink te regenen. Gelukkig is dit een bui. Na het bezoek aan de staafkerk rijden we om 11.15 uur verder in de richting van Oslo. Na een uurtje maken we weer even een pauze in Notodden. Tijd voor een broodje. Drie kwartier later vertrekken we weer en het zonnetje komt voorzichtig te voorschijn.
Als we om half 3 ons in Oslo hebben geïnstalleerd rijden we naar het centrum van de stad. De zon schijnt inmiddels en de temperatuur is ook wat opgelopen naar ruim 20º. We blijven tot ongeveer half 9 's avonds in de stad. Oslo heeft een mooi centrum met prachtige gebouwen en een mooi havengebied met veel terrassen. En daar houden we van.

Dinsdag 12 juli 2011. Oslo » Brønderslev - 374 km.
20º.
Oslo Het is zonnig en we rijden om half 9 langs de Noorse zuidkust in de richting van Kristiansand. Na 140 km maken we om 10.00 uur in Larvik een koffiestop en genieten nog even van het mooie uitzicht op het fjord.
Na ruim 330 km rijden we om half 3 het terminalterrein van Kristiansand op, waar we ons opstellen in de rij. En om kwart voor 5 vertrek de ferry naar Denemarken. Het wordt een mooie rustige en zonnige overtocht. Na het ontschepen om 20.00 uur in Hirtshals rijden we nog even door naar Brønderslev. Daar overnachten we.

Woensdag 13 juli 2011. Brønderslev » Nijverdal - 813 km.
16º. Het is zwaar bewolkt en miezerig. Om 9 uur rijden we weg en het begint steeds harder te regenen. Als we even later op de snelweg naar Duitsland zitten komt het water met bakken uit de lucht. Dit is niet fijn om te rijden. Om half 12 rijden we bij Flensburg de grens over. Gezien het slechte weer besluiten we vandaag toch maar door te rijden naar huis. Ter hoogte van Hamburg stopt de regen, maar het blijft zwaar bewolkt.
Om half 7 rijden we de oprit bij huis op. Voldaan maar moe kunnen we terug zien op een mooi reis. We hebben ervan genoten.

Totaal aantal kilometers deze reis: 5240 km.

 

Alle foto's (en veel meer) van deze reis in een groter formaat nog eens bekijken?  Klik hier.


 

     
Built by JGF©
         
IE & 1024x768

 

Top